آخرین مقالات

هفت راه برای مدیریت موفق تیم‌های کارآفرین 

هفت راه برای مدیریت موفق تیم‌های کارآفرین 

یکی از اصول مهم که هرکس برای شروع یک کسب و کار باید بداند این است که هیچ فرمول ساده‌ای برای موفقیت در کارآفرینی وجود ندارد. چه شرکت شما به صورت تیمی مدیریت شود و یا انفرادی، به هر حال در مسیر توسعه آن با انواع خطرها و مشکلات مواجه می‌شوید.

بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها با مسایل داخلی زیادی از جمله ساخت محصول و توسعه استراتژی تجاری و همچنین مسایل خارجی مانند تغییر در رفتار مشتری و نوسانات اقتصادی و بازاری مواجه می‌شوند. در اینجا هفت روش برای غلبه بر این چالش‌ها و مدیریت یک تیم موفق را معرفی می‌کنیم.

رهبری هدفمند

استارت‌آپ نیازمند مدیران قوی است که تیم را برای حرکت سریع و هدفمند تشویق کنند. کار در استارت‌آپ نیازمند صرف زمان و حوصله و انتخاب مدیرانی است که در شرایط سخت با پشتیبانی از اعضای تیم و مشارکت‌شان در کارها، تیم را مدیریت می‌کنند. مدیران باید بتوانند با هدف پایه‌گذاری واحدهای منسجم و قوی آماده رفع تمامی مشکلات پیش‌رو باشند.

بیان دیدگاه‌ها بطور منظم

توانایی مدیر در مشخص کردن و جهت‌دهی به تیم در مسیر درست، یک مساله حیاتی در کسب موفقیت برای سازمان است. در رابطه با مسیر تولید محصول و هدف‌های بلند مدت و کوتاه مدت اعضای تیم خود صحبت کنید. ضرورت مساله و اهمیت راه‌حل خودتان برای دنیا را باید نشان دهید. یک تیم کارآفرین باید بتواند راه‌حل مشکل را خیلی خوب تجسم و بطرز قابل فهمی برای شنوندگان بیان کند.

شنونده خوبی باشید

یک سرمایه‌گذار باید از تجارب و دانش جامعه بهره ببرد. یکی از مهارت‌های ارزشمند خوب گوش دادن است که خیلی افراد به آن توجه نمی‌کنند. چون اعضای تیمتان در اولویت هستند باید بدانید چه زمانی به دیدگاه‌ها و نظراتشان توجه کنید. در پرداخت به یک موضوع از بخش‌های کلیدی مشورت بگیرید و در مواقع نیاز استراتژی‌های پیشنهادی تیم را آنالیز و ترکیب کنید.

توجه به زمان نوآوری

عدم خلاقیت می‌تواند منجر به شکست در مقابل رقیبان و حتی از دست‌‌دادن اعضای تیم شود. خلاقیت به معنای تولید مداوم ابزارها و فرآیندهای جدید نیست. صرف تولید مداوم محصولات جدید می‌تواند منابع را اتلاف کند و یا بازدهی تیم را پایین بیاورد. باید بدانید چه زمانی را برای ساخت، پرداخت و بهبود برنامه تجاری‌تان صرف و حتی چه زمانی محصول و خدمات‌تان را بازسازی کنید. با گوش کردن به نظرات اعضای تیم، سرمایه‌گذاران و مهمتر از همه مشتری‌های‌تان خیلی بهتر می‌توانید نوسانات بازار را پیش‌بینی کنید.

مدیریت با منابع موجود

مدیران قوی روی تقویت نقاط قوت منحصربفرد تیم خود تمرکز می‌کنند تا از آن به بهترین نوع بهره‌مند شوند. وقتی طرح تجاریتان را تحویل می‌دهید باید به محدودیت منابع و توانایی‌های‌تان آگاه باشید. با استفاده از داده‌ها و تجارب خود، بروی فعالیت‌های تیم برای حرکت در مسیر درست و مطابق با بودجه و زمان بطور منظم نظارت می‌کنید. هنگام افزایش مقیاس شرکت از مسئولیت‌ عظیمی که بر دوش شما خواهد بود، نهراسید. 

تصمیم گیری سریع در شرایط بحرانی

در تجارت همیشه داده، زمان و منابع کامل برای تصمیم‌گیری وجود ندارد. مدیران نمونه، توانایی تصمیم‌گیری سریع و در عین حال آگاهانه را حتی در شرایط بحرانی دارند. با داشتن یک تیم کارآفرین رو به رشد در تصمیم‌های خود شک نکنید و تصمیم قاطع و هوشمند را برای فاز بعدی رشد کسب و کارتان بگیرید.

جذب استعدادهای ناب

جذب افراد بااستعداد در شرایطی که آینده آنها در استارت‌آپ بعنوان یک کارآفرین بسیار مبهم است، کار سختی است. برای رشد حرفه‌ای هر کارآفرین بالقوه ارتباطات فرصت مناسبی است. اگر افرادی که به استارت‌آپ شما جذب می‌شوند قدرت ریسک‌پذیری بالا و توانایی تحمل شرایط مبهم کاری را نداشته به سرعت تیم شما را ترک می‌کنند. درگیری کارآفرینان در موفقیت‌ها و شکست‌های تیم ضروری ‌است، تجارتی برای آن‌ منافع خود و یا حتی سرمایه خود را فدا کرده‌اند. 

منبع: entrepreneur.com

1 پاسخ بههفت راه برای مدیریت موفق تیم‌های کارآفرین 

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.